• قالب سبز
  • قالب سبز
  • قالب سبز

  جاي تبليغات شما در اين مكان


درباره وبلاگ

**به وبلاگ من خوش آمدید** امید وارم لحظه خوشی را در این وبلاگ سپری کنید ""علی اکبر ****""

موضوعات

آرشيو مطالب

نويسنده محترم

تبليغات لوكس بلاگ
طرز تهیه رولت هندوانه ای مخصوص شب یلدا

طرز تهیه رولت هندوانه ای مخصوص شب یلدا

مواد لازم:

تخم مرغ 4 عدد

 شكر 80 گرم

 آرد 90 گرم

رنگ خوراکی قرمز و سبز به مقدار لازم

خامه به مقدار لازم

چیپس شکلات به مقدار لازم

 طرز تهيه


ابتدا کیک رولت 4 تخم مرغی را با این روش درست کنید:


 زرده تخم مرغ را از سفيده جدا كنيد و زرده را با نصفي از شكر و وانيل بزنيد تا كرم شود .سفيده تخم مرغ را زده تا فرم بگيرد و بعد شكر را بصورت باراني به آن اضافه كنيد . زرده وسفيده را مخلوط كرده و بعد آرد را روي آن الك مي كنيم .

قبل از اضاقه کردن آرد، مایه را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده؛ به یک قسمت رنگ قرمز و به قسمت دیگر رنگ سبز اضافه کنید. ( من از رنگ مایع استفاده کردم )بعد آرد را به آرامی با مایه مخلوط کنید.

کف سینی را کاغذ روغنی انداخته و سپس مایه قرمز را در یک طرف سینی و سبز را در طرف دیگر بریزید و با قاشق داخل سینی پخش کنید.

دو قاشق غذاخوری از مایه سبز را نگه داشته، کمی دیگر به آن رنگ سبز اضافه کنید تا کاملاً تیره شود و سبز پر رنگی داشته باشید. ( تفاوت دو رنگ سبز زیاد باشه که خودشو بیشتر نشون بده )این مایه را داخل قیف بریزید و روی مایه کیک داخل سینی خطوط موازی بکشید و با سیخ چوبی به آن فرم دهید.

طرز تهیه رولت هندوانه ای مخصوص شب یلدا

برای ادامه کار و مراحل بعدی، مانند رولت معمولی عمل کنید.یعنی خامه بکشید و از قسمت قرمز شروع به رول کردن کنید . قسمت قرمز داخل میمونه و سبز میاد روی رولت! به یاد داشته باشید که روی حوله ( یا کاغذ روغنی ) که رولت را روی آن بر میگردانید، حتما پودر قند بپاشید که رویه رولت کنده نشود.

بعد از خامه کشی و چندساعت استراحت در یخچال، رولت را با چاقوی اره ای برش زده و بعد چیپس های شکلات را برای تزیین روی برش ها میریزیم.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        9:22 - سه شنبه 16 دی 1393برچسب:,        بازديد :              
طرز تهیه کاپوچینو در منزل

 

طرز تهیه  کاپوچینو در منزل

بدون دستگاه‌های پیچیده و گرانقیمت کافی‌شاپ‌ها هم می‌توان یک فنجان کاپوچینوی مطبوع و لذت‌بخش درست کرد. چیزی که لازم دارید یک همزن برقی با سر مجوف است که به قیمت دو-سه هزار تومان هم می‌شود خرید


طرز تهیه

1.    اول شیر را داغ کنید (جوش نیاید) و با همزن هم بزنید تا به اندازه‌ی دوبرابر حجم شیر کف کند. یعنی یک سوم ظرف را شیر بریزید و آنقدر هم بزنید تا کف به سر ظرف برسد.

2.    بعد در فنجان بریزید و به اندازه‌ی کافی قهوه‌ی آماده (مثلا نسکافه) به آن اضافه کنید و هم بزنید.

3.    اگر حوصله دارید می‌توانید روی فنجان را با دانه‌های قهوه تزئین کنید و با قاشق به آرامی شکل دهید.

 

 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        9:18 - سه شنبه 16 دی 1393برچسب:,        بازديد :              
طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه مورد علاقه کودکان و جوانان

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه

ذرت مکزیکی از جمله تنقلاتی است که مورد علاقه کودکان و جوانان است . می توان با کمی حوصله این خوراکی خوش خوراک را در منزل برای اعضای خانواده درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید .


مواد لازم :


کنسرو ذرت : یک عدد
قارچ  : 100 گرم
کره : 100  گرم
آویشن : دو قاشق چایخوری
پنیر پیتزا : 100 گرم
کالباس : 100 گرم
سس مایونز : 4 قاشق غذاخوری
آبلیمو : یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه


طرز تهیه :


ابتدا قارچ ها را خرد کنید و در کمی روغن تفت دهید. در صورت تمایل می توانید قارچ ها را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پخته شوند.کالباس را خرد کنید و به همراه ذرت به قارچ اضافه کنید .در صورت تمایل می توانید با تهیه بلال و پختن آن ، خودتان در منزل ذرت را تهیه کنید.برای این منظور بسته به نوع بلال آن را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت داخل آب جوش بپزید و سپس دانه کنید. بهتر است در هنگام پخت به بلال ها نمک اضافه نکنید چرا که باعث سفت شدن آن می شود. حرارت را کم کنید و سس مایونز را به همراه کره و نمک و فلفل و آویشن به ذرت بیفزایید و خوب مخلوط کنید. در نهایت پنیر پیتزا به با ذرتمکزیکی مخلوط کنید و به مدت 5 دقیقه درب ظرف را ببندید. سپس شعله را خاموش کنید و آبلیمو را اضافه کنید.ذرت مکزیکی را در ظرف های مناسب بریزید و با کمی کالباس خرد شده تزئین کنید.در صورت تمایل می توانید از کمی سس خردل هم استفاده کنید.

 

 

نظر یادتون نره خواهش میکنم!!!!!!!.......

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        9:7 - سه شنبه 16 دی 1393برچسب:,        بازديد :              
کشک بادمجان لقمه ایی

مواد اولیه برای 4نفر:

:. بادمجان قلمی 5 عدد

:. پیاز داغ عسلی

:.نعنا داغ وسیر داغ

:. کشک غلیظ

:. مایه گوشت چرخ کرده با رب گوجه فرنگی  

ابتدا بادمجون ها رو پوست می گیریم .ورقه ورقه می کنیم که نه زیاد نازک باشه ونه ضخیم
بعد حدود یک ساعتی بزارید تو اب نمک بمونه، پیاز داغ وگوشت چرخ شده رو مثل مایه ماکارونی اماده کنید، سیر داغ، پیاز داغ، نعنا داغ وکشک رو هم اماده کنید، بادمجونا رو سرخ کنید، وقتی که بادمجون ها سرخ شدن دو تا از اونا رو وردارید ومثل + (بعلاوه )بزارید رو همدیگه .
وسط بادمجونا (جایی که دو تا بادمجون رو هم قرار گرفتن )از مایه ماکارونی که درست کردین بریزید(اگه دوست داشتید گردو هم بزارید .) ومثل بغچه می بندیم .
برای اطمینان می تونید از خلال دندن استفاده کنید که وقتی که می پزه باز نشه من خودم از خلال دندون فقط دفعه اول استفاده کردم .بعدش دستتون می اد که چکار کنید
وقتی که بادمجون رو بغچه کریدن برگردونید توظرفی که می خواید اونا رو بپزونید وقتی همرو چیدین توی قابلمه یه کم کشک واب (به اندازه ایی که فقط بادمجون بپزه )
بریزید .وبزارید کاملا ابش تموم شه بزارید یه کم بمونه مثل دلمه تا وقتی می خوایید سرو کنید از هم باز نشه من روی هر کدوم از لقمه ها یه خط سیر داغ، یه خط گوشت ویه خط نعنا ریختم
برای تزیین کنارش هم از موادی که داشتم به ترتیب کنار بادمجونا ریختم وبا چوب کبریت چند تا خط کشیدم واون جوری شد که شما می بینید

حالا موقع خوردنه ،اما مواظب انگشتاتون باشید

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:18 - شنبه 5 فروردين 1391برچسب:,        بازديد :              
میگو پلو

میگو پلو(برای 4تا 6 نفر )

:.برنج 6 پیمانه

:.میگو پاک شده نیم کیلو

:.سبزی (گشنیز وشنبلیله )نیم کیلو

:.سیر چهار حبه

:.پیاز متوسط 3عدد

:.فلفل قرمز وسیاه

:.روغن 3 یا چهار قاشق غذا خوری

:.نمک وفلفل وادویه به مقدار لازم  

ایتدا سبزی رو جدا گانه تفت می دیم وکنار می زاریم .یه پیاز داغ عسلی درست کنیم سیر ومیگو رو هم اضافه می کنیم وتفت می دیم وبعد سبزی رو اضافه می کنیم ، نمک وفلفل رو فراموش نکنید ویه لیوان آب اضافه می کنیم ومی زاریم با حرارت ملایم حدود نیم ساعت بپزه

برنج رو مثل چلو ساده آبکش می کنیم دوتا سه قاشق روغن کف قابلمه می ریزیم  وبرای ته دیگ از سیب زمینی ورقه شده استفاده کنید که خیلی خوشمزه می شه ویک سوم برنج رو تو قابلمه می ریزیم  ومخلوط میگو وسبزی رو لابه لای برنج می زاریم وتا تموم شدن برنج ومخلوط میگو این کار رو انجام می دیم . ومی زاریم تا پلو دم بکشه. اگه دوست داشتین  برای استفاده از فلفل مخصوصا فلفل سیاه تو این غذا دست ودل باز باشید که تند بودن غذا مزه خوب اونو دو چندان می کنه .این پلو رو با ترشی میل کنید .

حتما درست کنید واز خودنش لذت ببرید

نکته در مورد پاک کردن میگو : میگو به دو مرحله پاک کردن احتیاج داره .در مرحله اول پوسته سخت میگو ها را جدا می کنیم  و بعد با چاقو قسمت پشت میگو را برش می دهیم و آن را تخلیه می کنیم .

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:17 - شنبه 5 فروردين 1391برچسب:,        بازديد :              
مِگِشِت پلو

:.تن ماهی 1 قوطی
:.پیاز 2 عدد متوسط
:.گرد لیمو 1 ق م
:.برنج 2 لیوان
:.رب گوجه فرنگی 1 ق غ
:.گردوی خرد شده 1/2 استکان
:.سبزی ماهی به میزان لازم
:.کشمش پلویی 1 استکان
:.نمک و فلفل و ادویه و دارچین به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا برنج را خیس می کنیم و بعد از 1 ساعت آبکش می کنیم و با سبزی ماهی مخلوط می کنیم . ادویه ها را اضافه میکنیم می توان به دلخواه پودر سیر اضافه کرد .پیاز را سرخ می کنیم و تن ماهی و گردو و کشمش را اضافه می کنیم و کمی تفت میدهیم ادویه و گرد لیمو را با رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم و مواد را هم میزنیم وکمی تفت می دهیم. این مواد را با پلو مخلوط می کنیم و در قابلمه میریزیم و می گذاریم تا دم بکشد.

* سبزی پلو شامل گشنیز و شنبلیله است که نسبت گشنیز به شنبلیله 4 به 1 است .مثلاً 800 گرم گشنیز 200 گرم شنبلیله.
*در هنگام تفت پیاز اگر از 5 حبه سیر هم استفاده شود طعم غذا مطلوبتر است.
*این غذا مخصوص جنوب ایران است

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:16 - شنبه 5 فروردين 1391برچسب:,        بازديد :              
تهيه پيتزا

 

تهيه پيتزا در خانه علاوه بر مزاياى هر غذاى خانگى ديگر نسبت به همتاى آن در رستوران ها اين امكان را به شما مى دهد كه مواد روى پيتزا را با سليقه اعضاى خانواده انتخاب كنيد. خمير پيتزا را كه در همه پيتزاها مشترك است مى توانيد خودتان درست كنيد و يا از خميرهاى آماده مخصوص پيتزا استفاده كنيد كه در سوپرماركت ها به فروش مى رسد. ممكن است به جاى اين خميرها از خمير نان باگت يا بربرى هم استفاده كنيد. در اينجا ابتدا روش تهيه خمير پيتزا و سپس روش طبخ چند نوع پيتزا را ملاحظه مى كنيد. • خمير پيتزا مواد لازم:يك قاشق سوپخورى مايه خمير خشك (۱۴ گرم)، نصف قاشق چايخورى شكر، دو سوم پيمانه يا ۱۶۰ ميلى ليتر آب گرم، ۵/۱ پيمانه آرد سفيد ساده (۲۲۵ گرم)، دو قاشق چايخورى روغن زيتون.مايه خمير را با شكر در ظرف كوچكى مخلوط كنيد و سپس آب گرم را به آن اضافه كنيد، بگذاريد اين مخلوط ۱۰ دقيقه بماند. آرد را در ظرف بزرگترى الك كنيد. مخلوط مايه خمير را همراه با روغن زيتون اضافه كنيد و مخلوط نماييد تا خمير نسبتاً سفتى حاصل شود. خمير را بر روى سطح صافى كه كمى آرد روى آن پاشيده ايد بگذاريد و حدود ۱۰ دقيقه ورز دهيد تا نرم و كشدار شود. آن را در ظرف گودى كه كمى چرب كرده ايد بگذاريد و روى آن را پوشانده در محل گرمى قرار دهيد. بگذاريد خمير نيم ساعت بماند تا ور آمده و دو برابر شود. مجدداً خمير را روى سطح صافى كه كمى آرد روى آن پاشيده ايد بگذاريد و كمى ديگر ورز دهيد. خمير آماده استفاده است. • پيتزاى مكزيكى مواد لازم:يك قاشق سوپخورى روغن مايع، يك عدد پياز متوسط خرد شده، نيم كيلو گوشت چرخ كرده، يك دوم پيمانه سس گوجه فرنگى، يك قاشق سوپخورى آويشن تازه يا يك قاشق چايخورى پودر ارگانو، ۳۰۰ گرم كنسرو ذرت، نصف پيمانه آب، ۳۰۰ گرم لوبيا قرمز پخته، ۲ عدد خمير پيتزاى آماده گرد به قطر ۲۲ سانتى متر، يك عدد پياز قرمز متوسط خلال شده براى روى پيتزا، يك پيمانه پنير پيتزاى رنده شده (۱۲۵ گرم)، كمى جعفرى، چند عدد گوجه فرنگى ريز گيلاسى و كمى ماست چكيده براى روى پيتزا (در صورت تمايل). روغن را در تابه اى داغ كنيد. پياز را تفت دهيد تا طلايى شود و گوشت را اضافه كنيد و خوب سرخ كنيد. سس گوجه فرنگى و پودر ارگانو يا برگ آويشن و آب را اضافه كنيد و بگذاريد بجوشد تا آب آن تبخير شود. ذرت و لوبيا را اضافه كرده مخلوط كنيد. اين مخلوط را روى خميرهاى پيتزا كه در سينى فر چرب شده قرار داده ايد بريزيد. پنير را همراه با خلال پياز قرمز روى پيتزاها بريزيد. اين پيتزا با مقدار كمى پنير تهيه شده است اما شما مى توانيد در صورت تمايل از مقدار بيشترى پنير استفاده كنيد. پيتزاها را به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در فر داغ بپزيد و پس از پخت خمير از فر خارج كرده در صورت تمايل با ماست چكيده، جعفرى و گوجه فرنگى سرو نماييد. • پيتزاى تنورى با گوشت مواد لازم:۲۴۰ گرم فيله گوسفند خرد شده به صورت نوارهاى باريك،،يك قاشق سوپخورى پودر كارى،نصف پيمانه ماست،دو قاشق سوپخورى روغن مايع،يك عدد پياز متوسط خلال شده،يك حبه سير كوبيده۲۵۰، گرم اسفناج خرد شده،يك قاشق سوپخورى آبليمو۳۳۵، گرم خمير پيتزا،يك پيمانه پنير پيتزاى رنده شده،نصف قاشق چايخورى زيره آسياب شده،دو قاشق چايخورى آب،دو قاشق سوپخورى گشنيز تازه خرد شده،يك عدد خيار ريز خرد شده،يك عدد گوجه فرنگى ريز خرد شده.نيمى از ماست را با پودر كارى مخلوط كنيد و گوشت را در آن بريزيد و مخلوط كنيد، بگذاريد ۱۰ دقيقه بماند.روغن را در تابه نچسبى داغ كنيد و گوشت را در آن خوب سرخ كنيد. بهتر است گوشت را به ۳ يا ۴ قسمت تقسيم كنيد و هر بار يك بخش از آن سرخ شد از تابه خارج كرده قسمت بعدى را سرخ كنيد تا گوشت در تابه آب نيندازد. گوشت را از تابه خارج كنيد. پياز را با سير در همان تابه سرخ كنيد تا پياز نرم شود سپس اسفناج را اضافه كنيد و تفت دهيد تا اسفناج نرم شده كمى بپزد.خمير پيتزا را پس از باز كردن خمير به صورت لايه اى نازك در سينى فر كه قبلاً كمى چرب كرده ايد قرار دهيد. نيمى از پنير پيتزا را روى آن بپاشيد. مخلوط اسفناج و سپس گوشت را روى پيتزا بريزيد و باقى مانده پنير را روى همه مواد پاشيده، پيتزا را به مدت ۱۵ الى ۲۰ دقيقه در فر داغ بپزيد. پس از پختن خمير و طلايى شدن پنير، پيتزا را از فر خارج كنيد.نيمى از گشنيز را با باقى مانده ماست، آبليمو و زيره مخلوط كنيد. خيار و گوجه فرنگى و باقى مانده گشنيز را مخلوط كنيد و روى پيتزا بريزيد. پيتزا را با مخلوط ماست و زيره سرو نماييد. • پيتزا تنورى با مرغ مواد لازم:۳۴۰ گرم فيله مرغ خرد شده به صورت نوارهاى باريك۲، قاشق سوپخورى ماست۱، قاشق سوپخورى پودر كارى،نصف پيمانه ماست (اضافى)،يك سوم پيمانه ترشى انبه تند (در صوت تمايل)۱، عدد پياز متوسط خلال شده۱، عدد كدوى سبز۲، قاشق سوپخورى روغن مايع۲، حبه سير۱، پيمانه پنير پيتزاى رنده شده۵۰، گرم بادام هندى (در صورت تمايل)۲، عدد خمير پيتزاى آماده به قطر ۲۲ سانتى متر. ماست و كارى را در ظرفى مخلوط كنيد و سپس مرغ را به آن اضافه و مخلوط كنيد. روى ظرف را بپوشانيد و بگذاريد ۳ ساعت در يخچال بماند.ماست اضافى را در صورت تمايل با ترشى انبه مخلوط كنيد. كدو را با يك پوست كن از طول به صورت لايه هاى نازك ببريد.روغن را در تابه نچسبى داغ كنيد و سير و پياز را در آن تفت دهيد تا پياز نرم شود. خمير پيتزاها را در سينى فر كه از قبل كمى چرب كرده ايد قرار دهيد. مخلوط ماست و ترشى را روى آنها بريزيد و سطح خميرها را با لايه اى از آن بپوشانيد. به همين ترتيب مخلوط پياز و سير را روى خميرها بريزيد. سپس پنير پيتزا را روى پيتزاها بپاشيد. مخلوط مرغ را به تساوى روى پيتزاها بريزيد و در آخر كدو را به تساوى روى پيتزاها بريزيد. اگر از بادام هندى استفاده مى كنيد بادام را روى پيتزاها ريخته و آنها را در فر داغ قراردهيد تا حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در فر بمانند. پس از پخت خمير و گوشت مرغ پيتزاها را خارج كرده و سرو نماييد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:57 - جمعه 12 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
طرز تهیه جوجه چینی ، بسیار لذیذ و خوشمزه


طرز تهیه جوجه چینی ، بسیار لذیذ و خوشمزه + عکس

مواد لازم:


1. 300 گرم سینه مرغ

2. سیخ کباب پزی فلزی

3. 100 میلی لیترلیموترش، پوست لیموترش و سس سویا

4. 100 میلی لیتر

5. یک عدد فلفل چیلی قرمز بلند خرد شده

6. یک عدد فلفل چیلی سبز بلند خرد شده

7. 3 عدد پیاز خرد شده

8. 1 قاشق چای خوری سیر له شده

9. 1 قاشق سوپ خوری روغن کنجد

10. 400 میلی لیتر روغن نارگیل

 

طرز تهیه:

1. تمام افزودنیها را با فلفل چیلی، پیاز و سیر مخلوط کرده و سپس با روغن کنجد ترکیب نمایید.

2. سینه مرغ را در ابعاد مساوی حدود 2 سانتی متر خرد کرده و در مواد افزودنی که قبلا آماده کرده‌اید قرار دهید.

3. مرغ را حدود 1 ساعت در مواد افزودنی و در یخچال قرار دهید.

4. قطعات مرغ را سیخ کرده و برای 3 تا 5 دقیقه روی حرارت زیاد کباب کنید.
سپس آنرا چرخانده و طرف دیگر را کباب کنید.

5. باقی مانده افزودنی های تهیه شده در مراحل قبل را در ظرفی ریخته، سپس 400 میلی لیتر روغن نارگیل به آن اضافه کرده، سپس مخلوط را حرارت داده تا 5 دقیقه بجوشد.

6. حال می‌توانید برنج را با سس نارگیل و کباب سرو کنید.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        15:41 - چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
طرز تهیه ماهی شکم پر

طرز تهیه ماهی شکم پر

  • موادلازم:

 ماهی= ۱ عدد
گشنیز خرد شده =۲۵۰ گرم
پیاز خرد شده= ۱ عدد
سیر خرد شده =۲۵۰ گرم
تمبرهندی= به میزان لازم
گردو = ۵۰ تا ۱۰۰ گرم
ادویه، نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
روغن سرخ کردنی= به میزان لازم

 

  • طرز تهیه ماهی شکم پر

- ماهی را کاملا تمیز کرده و داخل شکم آن را خالی می کنیم.
– مقداری نمک به ماهی می زنیم و می گذاریم مدت نیم ساعت بماند.
– سپس آن را کاملا شسته و با دستمال تمیز خشک می کنیم.
– پیاز و سیر را رنده می کنیم و همراه با زرد چوبه، ادویه، فلفل و گشنیز خرد شده(درصورت تمایل مقدار کمی هم شوید) در یک ظرف می ریزیم و کمی سرخ می کنیم.
– درب ظرف را می بندیم. بعد از ۱۰ دقیقه، آب تمبرهندی را به آن اضافه کرده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه ظرف را از روی اجاق بر می داریم.
– مواد فوق را داخل شکم ماهی قرار داده و آن را با نخ یا خلال دندان می بندیم.
– در یک ظرف مقداری آرد و زرد چوبه می ریزیم و ماهی را آرام در آن می غلطانیم ، یا آرد وزرد چوبه را روی سطح ماهی می پاشیم.
– سپس ماهی را در ماهیتابه سرخ می کنیم تا هر دو طرف آن طلایی شود.

  •   نکته :

- به جای تمبرهندی می توان از آب لیمو یا آب نارنج نیز استفاده کرد.
– به جای گشنیز و سیر می توان از پیاز داغ و گردو استفاده کرد.

 گرد اوری : گروه (20وبلاگ)

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        21:11 - یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
طرز تهیه پیتزای سیب زمینی

FunShad.com | بزرگترین سایت تفریح و سرگرمی ایرانیان

 

مواد لازم:

سیب زمینی کوچک 350 گرم
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
سیر 2 حبه
پیاز خلال شده 1 عدد
پنیر پیتزای رنده شده 150 گرم
فلفل و نمک به اندازه لازم
رزماری تازه خرد شده 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

1- فر را روی درجه حرارت 200 درجه ی سانتی گراد یا 425 درجه ی فارنهایت گرم می کنیم. سیب زمینی ها را در آب جوش نیم پز می کنیم، سپس پوست کنده و به صورت حلقه های نه چندان نازک در می آوریم.

2- دو قاشق از روغن زیتون را در ماهی تابه گرم کرده، سپس سیب زمینی ها، سیر و نمک را اضافه می کنیم و حدود 5 تا 8 دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل نرم شوند.

3- خمیر پیتزا را پهن کرده و رویش را با یک قاشق روغن زیتون چرب می کنیم. سپس پیازهای خلال شده را روی آن پخش کرده و سیب زمینی ها را می چینیم.

4- فلفل، پنیر پیتزا و رزماری ( نوعی سبزی معطر برای خوش طعم کردن غذا ) را روی مواد قبلی می پاشیم. سپس حدود 15 تا 20 دقیقه یا تا وقتی که روی آن طلایی شود، در فر می گذاریم .

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:43 - شنبه 6 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
3 روش برای تهیه زیتون پرورده
 

زیتون پرورده

 

روش اول

 

مواد لازم:


زیتون= 1کیلو
 سیر= 1بوته
 مغز گردو ی چرخ شده= 1 پیمانه
 اب انار= 1پیمانه
 سبزی معطر (در گویش ما زندرانی زلنگ(در گویش گیلانی چو چاق)= 2 بسته
 رب انار= 1 قاشق
 دانه انار ترش در صورت تمایل= نصف پیمانه سایده شده
 گلپر= 2قاشق چای خوری
 طرز تهیه:
 اول زیتون ها  هسته آنرا جدا کرده می شوییم سبزی معطر را شسته خوب چرخ می کنیم معمولا باید سبزی ودانه انار را با هم بسابیم حالا چون وسایله برقی در دسترسمان هست از انها استفاده می کنیم وقتی سبزی را چرخ کریم اب زیتون را خالی کرده و گردوی چرخ شده و سبزی ورب انار گلپر سیر کوبیده رابا هم مخلوط می کنیم بعد مقداری از اب انار را میریزم باز مخلوط می کنیم اگر مزه وترشی ان خوب بود بقیه آب انار را نمی ریزیم در صورت تمایل می توان ترشی وسیر انرا بیشتر کرد واقعا خوش مزه است امید وارم که خوشتان بیاید

 

 

 

 

روش دوم

 

مواد لازم:

زیتون سبز بدون هسته   ۵۰۰گرم
نعنا ، گشنیز و چوچاق    ۳قاشق سوپخوری
آب انار ترش                  ۱پیمانه
مغز گردو                      ۲۰۰گرم
سیر                            ۲ حبه
رب انار                         یک سوم پیمانه
دانه انار ترش                 یک دوم پیمانه
نمک و گلپر                    به میزان لازم

طرز تهیه:

مغز گردو را بسایید.سبزی ها را بشویید و کاملا ریز خرد کنید.
زیتون انتخابی را امتحان کنید;اگر شور بود یک ساعت در آب سرد بخوابانید تا شوری آن گرفته شود.
زیتون را در کاسه ای کود بریزید و مغز گردوی ساییده و سبزی های خرد شده را به آن بیفزایید.در صورتی که سبزی چوچاق را که نوعی یبزی محلی و مخصوص شمال است در دسترس نداشتید به جای سبزی چوچاق یک قاشق چایخوری نعنای خشک بریزید.
سیر را بکوبید و به زیتون اضافه کنید.
آب انار ٬ رب انار و دانه انار ترش را درون مخلوط بریزید نمک و گلپر را اضافه نمایید و زیر و رو کنید تا مخلوط شوند. مخلوط به دست آمده را ۲ ساعت در یخچال بگزارید تاجا بیفتد. سپس (زیتون  پرورده) آماده مصرف است.

 

 

روش سوم

 

 

مواد لازم:
زیتون= 1کیلو
سیر= 1بوته
مغز گردو ی چرخ شده= 1 پیمانه
اب انار= 1پیمانه
سبزی معطر (در گویش ما زندرانی زلنگ(در گویش گیلانی چو چاق)= 2 بسته
رب انار= 1 قاشق
دانه انار ترش در صورت تمایل= نصف پیمانه سایده شده
گلپر= 2قاشق چای خوری

طرزتهيه
اول زیتون ها هسته آنرا جدا کرده می شوییم سبزی معطر را شسته خوب چرخ می کنیم معمولا باید سبزی ودانه انار را با هم بسابیم حالا چون وسایله برقی در دسترسمان هست از انها استفاده می کنیم وقتی سبزی را چرخ کریم اب زیتون را خالی کرده و گردوی چرخ شده و سبزی ورب انار گلپر سیر کوبیده رابا هم مخلوط می کنیم.
بعد مقداری از اب انار را میریزم باز مخلوط می کنیم اگر مزه وترشی ان خوب بود بقیه آب انار را نمی ریزیم در صورت تمایل می توان ترشی وسیر انرا بیشتر کرد واقعا خوش مزه است امید وارم که خوشتان بیاید

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:39 - شنبه 6 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
اموزش پیتزا ایتالیایی...

 

بزرگترین سایت تفریح و سرگرمی ایرانیان | www.FunShad.com

 

مواد لازم برای خمیر

 نیم لیتر آب

 1 کیلو آرد سفید

 3 تا 5 گرم مایه‌ی خمیر

 10 تا 15 گرم نمک

 

مواد لازم برای سس

کنسرو گوجه فرنگی یک قوطی یا به همان مقدار گوجه تازه

یک عدد پیاز

دو پر سیر

 

مواد لازم برای روی پیتزا:

پنیر پیتزا موزارلا (Mozarella)، یا هر نوع پنیر پیتزا که دوست دارید

قارچ به مقدار لازم

ژامبون به مقدار لازم 

برای تهیه پیتزا مهم ترین قسمت خمیر آن است. اگر خمیر آنرا درست تهیه کنید باقی قضایا فقط یک نوع سلیقه است و می‌توان آنرا با سلیقه‌های مختلف تهیه کرد. بعد از خمیر سوس پیتزا ست که مهم است. آنرا هم می‌توان با روش‌های مختلف درست کرد.
 

طرز تهیه  

در این روش مدت تهیه خمیر بسیار طولانی تر می‌شود دلیل این کار مصرف کمتر مایه خمیر است. در این روش برای تهیه خمیر آب را تا 30 درجه گرم کنید و مایه خمیر را در آن حل کنید، نمک بزنید، ماشین همزن را به کار بیندازید و با افزودن کم کم آرد به آن هم بزنید تا خمیر آماده شود. در این کار عجله نکنید بگذارید خمیر خوب هم بخورد و خوب ورز داده شود پس از آماده شدن خمیر روی آنرا با پلاستیک بپوشانید و آنرا تا پنج شش ساعت به حال خود رها کنید. زمانی خمیر آماده است که حجم آن دوبرابر شده باشد. 

وقتی خمیر آماده شد روی میز آشپزخانه مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن برگردانید، آنرا به هفت قسمت مساوی تقسیم کنید و با آنها گلوله‌هایی درست کنید،مقداری آرد روی میز بریزید و چانه‌های خمیر را روی آرد روی میز بچینید. روی آنها را با پلاستیک بپوشانید و برای 15 تا 20 دقیقه به حال خود رها کنید. در این مدت وقت دارید مواد دیگر روی پیتزا را آماده کنید. 

برای تهیه سوس یک قوطی کنسرو گوجه فرنگی یا به همان مقدار گوجه تازه پوست کنده را با ماشین هم زن آشپزخانه خوب خورد کنید تا به صورت مایع درآید. نمک و فلفل بزنید. یک پیاز و دو پر سیر را هم پوست بکنید و در ماشین آشپزخانه خوب خورد کنید. مقدار روغن در ماهی تابه بریزید و اول کمی پیاز و سیر را در آن سرخ کنید نیازی نیست پیاز داغ بگیرید یعنی نیازی نیست پیاز زیاد سرخ بشود همین که دو سه دقیقه روی آتش ملایم قرار بگیرد کافی است. 

بعد از آن گوجه‌های خورد شده را در آن بریزید مقدار یک قاشق سوپخوری اویشن بیفزاید، اگر ریحان هم در اختیار دارید مقداری هم ریحان تازه خورد شده به آن بیفزاید و آنرا روی آتش ملایم قرار بدهید بگذارید مایع از حالت مایع در آید و سوس سفت شود البته نه به آن اندازه که زیاد سفت شود. سوس را می‌توانید به سلیقه خود به روش‌های دیگر هم درست کنید این فقط یک نمونه آن بود.

برای مخلفات روی پیتزا هم بستگی به نوع پیتزایی که می‌خواهید درست کنید مواد آنرا آماده کنید. یک نوع آنرا برای نمونه توضیح می‌دهم.

مقدرای قارچ را بشویید و آنها را به صورتی ورق ورق کنید که ضخامت آن از سه میلیمتر بیشتر نشود. مقداری ژامبون را هم خورد کنید  

برای آماده کردن پیتزا اول خمیر را بوسیله دست روی میز کمی پهن کنید سپس آنرا از روی میز بردارید و بوسیله دست پهن کنید هرچه این نان نازک تر شود نتیجه بهتر می‌شود، معمولا من آنرا تا دو میلیمتر نازک می‌کنم. برای خمیرچانه‌های توضیح داده شده قطر خمیر پیتزای آماده شده معمولا 25 تا 30 سانتیمتر باید بشود.

پس از آماده شدن خمیر اول مقداری از سوس را روی آن بریزید و با ته قاشق روی آن پخش کنید و همه سطح آنرا بپوشانید. سپس پنیر پیتزا را که رنده کرده‌اید روی خمیر بریزید و روی پنیر هم مقداری قارچ و ژامبون بریزید. معمولا دوتا دوتا آماده میکنند و می‌گذارند قبل از در فر قرار دادن کمی بمانند بعد آنها را توی فر می‌گذارنذ. فر باید بسیار گرم باشد . 

معمولا 270 درجه به بالا بستگی دارد به فر شما تا چند درجه قابل گرم کردن باشد. . پیتزا را روی سینی فر قرار بدهید و داخل فر بگذارید.  

برای پختن پیتزا‌ها آنها را در کف فر قرار بدهید چون مهمترین قسمت پیتزا خمیر آن است که باید خوب پخته شود. وقتی نان پیتزا برشته شد پیتزا آماده است. . اگر دقت کرده باشید پیتزاهایی که بوسیله آشپزهای ایتالیایی درست می‌شود حتی قسمتی از کناره‌های خمیر پیتزا سوخته است. پس دقت کنید خمیر پیتزای شما خوب برشته شده باش.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:30 - شنبه 6 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
پياز داغ با مايکروفر

مواد لازم :   

پياز خام خلال شده  500 گرم
روغن  4 قاشق سوپخوري

 طرز تهيه :

يک تابه مسطح مناسب انتخاب کرده پيازها را داخل آن ريخته و با روغن مايع مخلوط کنيد . ظرف را به مدت 30-20 دقيقه با قدرت 100% داخل مايکروفر قرار دهيد ( بسته به نوع پياز زمان متفاوت مي شود ) و در اين فاصله 3 بار آن را خوب هم بزنيد تا پيازها بطور کاملا يکنواخت طلايي شوند .

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        20:51 - چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:,        بازديد :              
سس پاستا

مواد لازم

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

سبزیجات معطر شامل شوید ، گشنیز ، جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری

آبلیو ترش تازه یا آبغوره یک قاشق غذاخوری

نمک ، فلفل ، زردچوبه ، آویشن به مقدار لازم 

آب جوش نیم پیمانه

روغن زیتون

طرز تهیه

مقداری روغن زیتون داخل ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید ، رب گوچه فرنگی ، نمک و ادویه جات را اضافه کرده و هم بزنید و پس از یک دقیقه آبلیمو یا آبغوره و آب جوش و سبزیجات معطر را به آن اضافه نمایید صبر کنید تا سس غلیظ شود،سس پاستا را از روی شعله برداشته و استفاده نمایید.در صورت لزوم می توان یک قاشق غذاخوری شکر به سس اضافه نمود.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        20:48 - چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:اشپذی,        بازديد :              
لوازم مورد نیاز جهت تهیه شمع.....

کاغذ روغنی: یا (مومی)
زمانی که شما ساختن شمع را خاتمه دادید و مقداری از مومتان باقی ماند، یک سینی قدیمی فر را بردارید و با یک ورقه کاغذ روغنی آن‌را بپوشانید و موم را در آن بریزید. بگذارید تا سفت شود و بردارید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید و در زمان دیگر که خواستید شمع درست کنید آن ‌را دوباره ذوب کرده و استفاده نمائید.
- ظروف مخصوص برای ذوب کردن موم (روش بن ماری)
برای این کار از ظروف استیل یا آلومینیوم استفاده کنید (از ظروف لعابی هم می‌‌توانید استفاده کنید) یک ظرف بزرگتر را پر از آب کرده روی حرارت قرار دهید و ظرف دومی را کوچک‌تر انتخاب کنید و روی آن قرار دهید و با یک کاسه روی آن بگذارید اما اگر این کار را انجام دادید دقت کنید زمانی که درجه حرارت را اندازه می‌زنی موم ممکن است که در یک روش متغیر ذوب شود. هنگام استفاده از روش بن‌ماری، ظرف زیری را که پر از آب می‌باشد حرارت دهید تا به جوش آید و موم را در ظرف دوم که روی ظرف اول قرار می‌گیرد ذوب کنید. به‌خاطر داشته باشید که وقتی آب ظرف زیری می‌جوشد کم نشود و اگر کم شد و لازم بود به آن آب اضافه کنید. و زمانی که موم را ذوب کردید ظروف را تمیز کرده و با یک حوله داخل آن‌را خوب خشک کنید و بردارید.
- ظرف مخصوص غوطه‌ور کردن
این ظرف استوانه‌ای بلند یکی از لوازم مخصوص و قابل استفاده در شمع‌سازی می‌باشد که از فروشگاه‌های مخصوص لوازم شمع‌سازی می‌توانید آن را خریداری کنید این ظرف برای قراردادن محلول موم می‌باشد و ممکن است که بیشتر از آنچه که شما لازم دارید گنجایش داشته باشد. این ظروف باید روی یک ظرف دیگر که پر از آب می‌باشد و آهسته در حال جوشیدن است قرار بگیرد و سعی کنید که تا آنجائی که ممکن است در یک سطح تراز باشد.
- دماسنج مخصوص شمع‌سازی
زمانی که دارید یک شمع را می‌سازید باید موم را در یک درجه حرارت درست حرارت دهید. ممکن است که شما از یک دماسنج مخصوص شیرینی‌پزی یا آشپزی استفاده نمائید. به‌شرطی که درجه‌هایش مانند دماسنج مخصوص شمع‌سازی باشد که از درجهٔ ۱۰۸-۳۸ سانتی‌گراد (۲۲۵-۱۰۰ فارنهایت) می‌باشد و هرگز مومی را که در حال ذوب شدن می‌باشد به حال خود باقی نگذارید و دنبال کار دیگری باشید چون می‌تواند شعله‌ور شود و مانند یک روغن داغ آشپزی بخار شود.
- قالب‌ها
از قالب‌های شیشه‌ای می‌توانید به‌طور نامحدودی استفاده نمائید به‌شرطی که موقع کار آنها شکسته نشوند. قالب‌های پلاستیکی و لاستیکی عمر بیشتری دارند. قالب‌های پلاستیکی از قالب‌های شیشه‌ای ارزانتر می‌باشند و قالب‌های لاستیکی معمول‌تر می‌باشند و شما اغلب می‌توانید قالب‌هائی را که به شکل کره و بیضی (تخم‌مرغی) می‌باشند و به‌طور متوسط جداگانه عرضه می‌شوند خریداری نمائید و (از فلز و پلاستکی ساخته می‌شوند) و در شکل‌های مختلف در فروشگاه‌های مخصوص شمع‌سازی وجود دارند.
- سوزن فیتیله
این سوزن بلند (سوزن لحاف‌دوزی) از استیل ساخته شده و در اندازه‌های مختلف بین ۲۵-۱۰ سانتی‌متر طول عرضه می‌شود. از این سوزن‌ها می‌‌توانید برای قرار دادن فیتیله و اغلب برای محکم کردن فیتیله در ته قالب زمانی که می‌خواهید فیتیله را قبل از اینکه شروع به ذوب کردن موم نمائید استفاده کنید.
- حلقه گرد کیک
این از وسائل ضروری نامبرده در لیست لوازم مخصوص شمع‌سازی نیست. اگر چه این یک نمونه عالی از لوازمی است که شما ممکن است قبلاً در آشپزخانه از آن استفاده می‌کردید و می‌‌توانید آن‌را همانند یک قالب به‌کار ببرید، برای مثال، اگر شما یک طرف حلقه را با خمیر بتونه محکم در یک سینی ببندید می‌‌توانید به جای قالب از آن استفاده کنید.
- قاشق یا همزن‌دستی
اگر قاشق قدیمی که مورد استفاده نیست ندارید می‌‌توانید از یک تکه چوب بلند استفاده نمائید اما مواظب باشید که زیاد باریک نباشد و تراشه‌های چوب از آن جدا نشود و موم را خراب کند. شما هنگام ذوب‌‌شدن موم نیاز به هم‌زدن ندارید فقط وقتی که می‌خواهید به آن رنگ اضافه نمائید به هم‌زدن احتیاج دارید.
۱- ظروف مخصوص برای ذوب‌کردن موم (روش بن‌ماری)
۲- ظرف مخصوص برای قراردادن محلول موم (برای غوطه‌ور کردن)
۳- دماسنج مخصوص شمع‌سازی
۴- کاغذ مومی (روغنی)
۵- قالب‌های انتخاب شده لاستیکی و پلاستیکی و قوطی‌های کوچک که می‌توانید به‌‌جای قالب از آنها استفاده کنید.
۶- سوزن‌های فیتیله
۷- حلقه کیک‌پزی
۸- قاشق
۹- سینی فر
۱۰- تیغ موکت بری
- سینی قدیمی فر
از این سینی به‌همرا کاغذ روغنی هنگامی که از محلول موم شما مقداری باقی مانده آنرا در این سینی ریخته و بگذارید تا سفت شود و دوباره مورد استفاده قرار دهید، همچنین از این سینی برای حمام اب سرد و سرد کردن شمع‌های آبی کوچک استفاده می‌شود.
- تیغ موکت‌بری یا چاقوی تیز
از این تیغ در روش‌های متعددی می‌‌توانید استفاده نمائید. زمانی که دارید شمع می‌سازید، برای بریدن فیتیله در طول مناسب و بریدن ورقه‌های موم عسل و زمانی که دارید یک طرح یا استنسیل درست می‌کند می‌توانید از این تیغ‌ مانند یک قیچی تیز استفاه نمائید. همیشه سعی کنید که از تیغهٔ تیز استفاده کنید و مواظب باشد که دستتان را نبرید.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        20:2 - شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
آناناس بستنی

مواد لازم

آناناس خردشده و پودر یخ از هر کدام 1/4 پيمانه
آناناس يك حلقه
بستني چهار اسكوپ
آب كمپوت آناناس نصف پيمانه
 سس پرتقال دو قاشق سوپخوری

طرز تهيه

 آناناس خردشده، دو اسكوپ بستني، آب كمپوت، يك قاشق سس پرتقال و پودر يخ را مخلوط كرده، در ليوان بريزيد. سپس با بستني باقي‌مانده و آناناس تزئين كرده و يك قاشق سس پرتقال را روي آن بريزيد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        20:1 - شنبه 29 بهمن 1390برچسب:آناناس بستنی,        بازديد :              
عسلی كریسمس

مواد لازم:
۲۲۵ گرم كره یا مارگارین
۱۷۵ گرم شكر قهوه ای (یا معمولی)
۳ قاشق سوپخوری عسل
۵ عدد تخم مرغ
۱۰۰ گرم خلال پوست مركبات
۵۰ گرم خلال بادام
۵۰۰ گرم كشمش
۲۵۰ گرم آرد ساده، الك شده
۱ قاشق چایخوری بیكینگ پودر
۱ قاشق چایخوری جوز هندی (در صورت تمایل)
نصف قاشق چایخوری دارچین
نصف قاشق چایخوری پودر میخك برای روی كیك
۲۲۵ گرم پودرقند
۱ قاشق سوپخوری آبلیمو
۱ قاشق سوپخوری آب

روش تهیه

چند عدد پاستیل قرمز و سبز
همه مواد تشكیل دهنده كیك را در ظرف گود بزرگی مخلوط كنید و با یك قاشق چوبی خوب مخلوط نمایید. تا حدود ۳ دقیقه به هم زدن مایه كیك ادامه دهید. در یك قالب گرد حلقه ای كه از قبل آن را چرب كرده اید بریزید و به مدت ۵/۲ ساعت در دمای ۱۵۰ درجه سانتیگراد در فر بپزید. پس از خارج كردن كیك از فر بگذارید حدود ۱۵ دقیقه در قالب بماند و كمی سرد شود سپس از قالب خارج كرده بر روی شبكه سیمی سرد كنید. پودرقند، آبلیمو و آب را مخلوط كنید و این مایه را با قاشق روی كیك بریزید، به طوری كه از دیواره كیك سرازیر شود. در آخر روی كیك را با پاستیل های قرمز و سبز تزئین كنید

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        20:0 - شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
شیرینی/نان خامه ای

مواد لازم :

200 گرم   آرد
5-4 عدد   تخم مرغ
2 قاشق سوپخوري   روغن
يك و يك دوم فنجان   آب
يك قاشق سوپخوري   شكر
يك دوم قاشق چايخوري   وانيل
يك دوم قاشق چايخوري   نمك
دو سوم فنجان   پودر قند
250 گرم   خامه

طرز تهيه:

آب، نمك، شكر و روغن را در قابلمه كوچكي ريخته و آن را روي حرارت ملايم اجاق قرار مي دهيم تا جوش بيايد. سپس آرد را يكدفعه در آب در حال جوش مي ريزيم و با قاشق چوبي مرتب به هم مي زنيم  تا خمير به صورت توپي در وسط ظرف قرار گيرد. بعد آن را از روي حرارت بر مي داريم و خمير را به ديواره ظرف مي چسبانيم تا كمي خنك شود . خمير را در ظرف بزرگتري ريخته و تخم مرغ ها را به تدريج اضافه مي كنيم و خوب به هم مي زنيم تا خمير نرم و لطيفي به دست آيد.

سيني فر را چرب كرده و خمير را در قيف ماسوره دار نسبتاً بزرگي مي ريزيم و خمير را به شكل گرد بزرگ يا كوچك در سيني قرار مي دهيم و آن را در طبقه بالاي پنجره فر با درجه حرارت 400 درجه به مدت 30- 25 دقيقه قرار مي دهيم تا نان ها پف كرده و طلايي شوند. خامه را با وانيل و پودر قند آماده مي كنيم و پس از خنك شدن نانها درون آنها را به وسيله قيف پر مي كنيم.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:57 - شنبه 29 بهمن 1390برچسب:شیرینی/نان خامه ای,        بازديد :              
آش اسفناج

مواد لازم

اسفناج پاك‌شده يك كيلوگرم
عدس يك و نيم پيمانه
پيازداغ چهار قاشق غذاخوري
روغن مايع دو قاشق غذاخوري
رشته آش و كشك به ميزان لازم
نمك، فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
سير داغ و نعنا داغ از هر كدام دو قاشق غذاخوري
كلم برگ سفيد دو پيمانه
پياز متوسط يك عدد

آش اسفناج

آش اسفناج

طرز تهيه

اسفناج‌ها را خرد كرده به همراه عدس و پياز بگذاريد تا بپزد. نمك، فلفل، زردچوبه و روغن را نيز بريزيد. كلم‌ها را جداگانه آب‌پز كرده تا ضُخم آن از بين برود و پس از پخت، اسفناج را به آن اضافه كنيد.

سپس پياز، نعنا و سيرداغ را اضافه كنيد. بعد از جا افتادن مواد، رشته را دو تكه كرده و در آن ريخته تا بپزد و لعاب‌دار شود.

نكته: اين آش با كشك يا رب انار و رب گوجه‌درختي سرو مي‌شود. با توجه به فصل سرما بسيار مناسب و مطبوع است.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        19:55 - شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
پیتزا (مخلوط )

پیتزا به یه تیکه خمیر گفته می شه که روش هرچی دوست داشتید بریزید و بپزید و بخورید!

برای تهیه خمیر پیتزا، هم می تونید اونو بخرید و هم اینکه از خمیر نون بربری استفاده کنید. من خودم خمیر پیتزا رو توی خونه درست می کنم. اگه دوست داشتید شما هم این کار رو بکنید!

مواد لازم جهت تهیه خمیر پیتزا :

کره : ۲۰ گرم

آرد : چند لیوان (!)

نمک : یک قاشق چایخوری

روغن مایع : یک چهارم لیوان

آب : به میزان لازم

طرز تهیه خمیر پیتزا :

قبل از هر کاری کره رو حدود یک ساعت بیرون از یخچال می گذاریم تا شل بشه. بعدش توی یه کاسه کره رو با نمک مخلوط میکنیم. سپس روغن رو می ریزیم و با چنگال هم می زنیم. حالا آرد رو اضافه می کنیم. قطعاً خمیر سفت و خنده داری می شه ! کم کم آب رو می ریزم . اینقدر که خمیر به دست نچسبه. اگه شل شد، یه کم آرد می زنیم. خمیر که درست شد، یه کیسه فریزر رو چرب می کنیم و خمیر رو توش می گذاریم. یه گوشه می اندازیم تا استراحت کنه.

توی این فاصله سوسیس ، قارچ و فلفل دلمه رو خرد می کنیم. بعد از یک ساعت که خمیر استراحت کرد، یه ظرف رو چرب می کنیم و خمیر رو با دست پهن می کنیم. ضخامت خمیر پیتزا نباید خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشه. بعد یه لایه سس قرمز روش می زنیم. اگه مشکلی با بوی سیر ندارید ( البته اطرافیانتون نباید با بوی سیر دهان شما مشکل داشته باشند !) یکی دو تا سیر رو روی سس قرمز رنده کنید. سس قرمز رو روی خمیر پخش می کنیم. حالا یه لایه کالباس روش پهن می کنیم. یه لایه پنیر پیتزای رنده شده روی کالباس ها می ریزیم. بعد سوسیس و قارچ و فلفل دلمه رو قاطی می کنیم و روی خمیر می ریزیم. هرچی پر ملات تر باشه، مزه پیتزا بهتر می شه. لایه آخر رو پنیر پیتزای رنده شده می ریزیم.


نکته ۱ : بعضی ها یکی دوتا حلقه گوجه فرنگی هم روی پنیر می ریزند. این دیگه بستگی به سلیقه شما داره.

نکته ۲ : می تونید روی پنیرپیتزای آخر، مقداری آویشن یا جعفری بپاشید. اینم به سلیقه شما بستگی داره.

نکته ۳ : اصلاً می تونید هرچی که دلتون خواست روی خمیر پیتزاتون بریزید . به کسی ربطی نداره!


بعدش می ذاریم توی فر. به نظر من حدود بیست دقیقه بسه. دیگه خودتون متوجه می شید که چقدر زمان کافیه.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        22:32 - یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
آموزش پیتزا و فست فود
               persiangraphic_Pizza.jpg

تهيه پيتزا در خانه علاوه بر مزاياى هر غذاى خانگى ديگر نسبت به همتاى آن در رستوران ها اين امكان را به شما مى دهد كه مواد روى پيتزا را با سليقه اعضاى خانواده انتخاب كنيد. خمير پيتزا را كه در همه پيتزاها مشترك است مى توانيد خودتان درست كنيد و يا از خميرهاى آماده مخصوص پيتزا استفاده كنيد كه در سوپرماركت ها به فروش مى رسد. ممكن است به جاى اين خميرها از خمير نان باگت يا بربرى هم استفاده كنيد. در اينجا ابتدا روش تهيه خمير پيتزا و سپس روش طبخ چند نوع پيتزا را ملاحظه مى كنيد. • خمير پيتزا مواد لازم:يك قاشق سوپخورى مايه خمير خشك (۱۴ گرم)، نصف قاشق چايخورى شكر، دو سوم پيمانه يا ۱۶۰ ميلى ليتر آب گرم، ۵/۱ پيمانه آرد سفيد ساده (۲۲۵ گرم)، دو قاشق چايخورى روغن زيتون.مايه خمير را با شكر در ظرف كوچكى مخلوط كنيد و سپس آب گرم را به آن اضافه كنيد، بگذاريد اين مخلوط ۱۰ دقيقه بماند. آرد را در ظرف بزرگترى الك كنيد. مخلوط مايه خمير را همراه با روغن زيتون اضافه كنيد و مخلوط نماييد تا خمير نسبتاً سفتى حاصل شود. خمير را بر روى سطح صافى كه كمى آرد روى آن پاشيده ايد بگذاريد و حدود ۱۰ دقيقه ورز دهيد تا نرم و كشدار شود. آن را در ظرف گودى كه كمى چرب كرده ايد بگذاريد و روى آن را پوشانده در محل گرمى قرار دهيد. بگذاريد خمير نيم ساعت بماند تا ور آمده و دو برابر شود. مجدداً خمير را روى سطح صافى كه كمى آرد روى آن پاشيده ايد بگذاريد و كمى ديگر ورز دهيد. خمير آماده استفاده است. • پيتزاى مكزيكى مواد لازم:يك قاشق سوپخورى روغن مايع، يك عدد پياز متوسط خرد شده، نيم كيلو گوشت چرخ كرده، يك دوم پيمانه سس گوجه فرنگى، يك قاشق سوپخورى آويشن تازه يا يك قاشق چايخورى پودر ارگانو، ۳۰۰ گرم كنسرو ذرت، نصف پيمانه آب، ۳۰۰ گرم لوبيا قرمز پخته، ۲ عدد خمير پيتزاى آماده گرد به قطر ۲۲ سانتى متر، يك عدد پياز قرمز متوسط خلال شده براى روى پيتزا، يك پيمانه پنير پيتزاى رنده شده (۱۲۵ گرم)، كمى جعفرى، چند عدد گوجه فرنگى ريز گيلاسى و كمى ماست چكيده براى روى پيتزا (در صورت تمايل). روغن را در تابه اى داغ كنيد. پياز را تفت دهيد تا طلايى شود و گوشت را اضافه كنيد و خوب سرخ كنيد. سس گوجه فرنگى و پودر ارگانو يا برگ آويشن و آب را اضافه كنيد و بگذاريد بجوشد تا آب آن تبخير شود. ذرت و لوبيا را اضافه كرده مخلوط كنيد. اين مخلوط را روى خميرهاى پيتزا كه در سينى فر چرب شده قرار داده ايد بريزيد. پنير را همراه با خلال پياز قرمز روى پيتزاها بريزيد. اين پيتزا با مقدار كمى پنير تهيه شده است اما شما مى توانيد در صورت تمايل از مقدار بيشترى پنير استفاده كنيد. پيتزاها را به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در فر داغ بپزيد و پس از پخت خمير از فر خارج كرده در صورت تمايل با ماست چكيده، جعفرى و گوجه فرنگى سرو نماييد. • پيتزاى تنورى با گوشت مواد لازم:۲۴۰ گرم فيله گوسفند خرد شده به صورت نوارهاى باريك،،يك قاشق سوپخورى پودر كارى،نصف پيمانه ماست،دو قاشق سوپخورى روغن مايع،يك عدد پياز متوسط خلال شده،يك حبه سير كوبيده۲۵۰، گرم اسفناج خرد شده،يك قاشق سوپخورى آبليمو۳۳۵، گرم خمير پيتزا،يك پيمانه پنير پيتزاى رنده شده،نصف قاشق چايخورى زيره آسياب شده،دو قاشق چايخورى آب،دو قاشق سوپخورى گشنيز تازه خرد شده،يك عدد خيار ريز خرد شده،يك عدد گوجه فرنگى ريز خرد شده.نيمى از ماست را با پودر كارى مخلوط كنيد و گوشت را در آن بريزيد و مخلوط كنيد، بگذاريد ۱۰ دقيقه بماند.روغن را در تابه نچسبى داغ كنيد و گوشت را در آن خوب سرخ كنيد. بهتر است گوشت را به ۳ يا ۴ قسمت تقسيم كنيد و هر بار يك بخش از آن سرخ شد از تابه خارج كرده قسمت بعدى را سرخ كنيد تا گوشت در تابه آب نيندازد. گوشت را از تابه خارج كنيد. پياز را با سير در همان تابه سرخ كنيد تا پياز نرم شود سپس اسفناج را اضافه كنيد و تفت دهيد تا اسفناج نرم شده كمى بپزد.خمير پيتزا را پس از باز كردن خمير به صورت لايه اى نازك در سينى فر كه قبلاً كمى چرب كرده ايد قرار دهيد. نيمى از پنير پيتزا را روى آن بپاشيد. مخلوط اسفناج و سپس گوشت را روى پيتزا بريزيد و باقى مانده پنير را روى همه مواد پاشيده، پيتزا را به مدت ۱۵ الى ۲۰ دقيقه در فر داغ بپزيد. پس از پختن خمير و طلايى شدن پنير، پيتزا را از فر خارج كنيد.نيمى از گشنيز را با باقى مانده ماست، آبليمو و زيره مخلوط كنيد. خيار و گوجه فرنگى و باقى مانده گشنيز را مخلوط كنيد و روى پيتزا بريزيد. پيتزا را با مخلوط ماست و زيره سرو نماييد. • پيتزا تنورى با مرغ مواد لازم:۳۴۰ گرم فيله مرغ خرد شده به صورت نوارهاى باريك۲، قاشق سوپخورى ماست۱، قاشق سوپخورى پودر كارى،نصف پيمانه ماست (اضافى)،يك سوم پيمانه ترشى انبه تند (در صوت تمايل)۱، عدد پياز متوسط خلال شده۱، عدد كدوى سبز۲، قاشق سوپخورى روغن مايع۲، حبه سير۱، پيمانه پنير پيتزاى رنده شده۵۰، گرم بادام هندى (در صورت تمايل)۲، عدد خمير پيتزاى آماده به قطر ۲۲ سانتى متر. ماست و كارى را در ظرفى مخلوط كنيد و سپس مرغ را به آن اضافه و مخلوط كنيد. روى ظرف را بپوشانيد و بگذاريد ۳ ساعت در يخچال بماند.ماست اضافى را در صورت تمايل با ترشى انبه مخلوط كنيد. كدو را با يك پوست كن از طول به صورت لايه هاى نازك ببريد.روغن را در تابه نچسبى داغ كنيد و سير و پياز را در آن تفت دهيد تا پياز نرم شود. خمير پيتزاها را در سينى فر كه از قبل كمى چرب كرده ايد قرار دهيد. مخلوط ماست و ترشى را روى آنها بريزيد و سطح خميرها را با لايه اى از آن بپوشانيد. به همين ترتيب مخلوط پياز و سير را روى خميرها بريزيد. سپس پنير پيتزا را روى پيتزاها بپاشيد. مخلوط مرغ را به تساوى روى پيتزاها بريزيد و در آخر كدو را به تساوى روى پيتزاها بريزيد. اگر از بادام هندى استفاده مى كنيد بادام را روى پيتزاها ريخته و آنها را در فر داغ قراردهيد تا حدود ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در فر بمانند. پس از پخت خمير و گوشت مرغ پيتزاها را خارج كرده و سرو نماييد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        22:30 - یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
طرز تهیه راحت الحلقوم

مواد لازم:

یک فنجان
نشاسته

5/1 فنجان
شکر

یک چهارم قاشق چایخوری
جوهر لیمو

3 فنجان
آب

نصف فنجان
پودر نارگیل

یک قاشق سوپخوری
پودر پسته

 

 

طرز تهیه:
نشاسته را در 2 فنجان آب سرد حل کرده ، می گذاریم ته نشین شود. سپس آب روی آن را بر می داریم و بقیه را در قابلمه می ریزیم. 3 فنجان آب به نشاسته اضافه کرده و با شکر و جوهر لیمو روی حرارت ملایم قرار می دهیم . مرتب آن را به هم می زنیم تا مایع بپزد، طوریکه از دیواره ی قابلمه جدا شود و مثل توپ در وسط ظرف قرار گیرد. در قالب کم عمقی کمی پودر نارگیل ریخته و مایع راحت الحقوم را روی آن می ریزیم و بقیه پودر نارگیل را روی مایع می ریزیم . سپس با دست آن را در کف قالب پهن می کنیم و می گذاریم تا کاملاً خنک شود.

سپس با قیچی آن را به صورت مربع یا مستطیل یا لوزی برش داده و برش ها را در بقیه پودر نارگیل می غلتانیم . راحت الحلقوم ها را در ظرفی چیده و روی آنها پودر پسته می پاشیم.

تذکر:
1 در صورت تمایل می توانید به جای پودر نارگیل از آرد استفاده کنید.
2- برای معطر کردن راحت الحقوم می توانید از کمی گلاب استفاده کنید.
 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        22:28 - یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
طرز تهیه شیرینی کاکائویی

                            

مواد لازم:
شکر= 150 گرم
کره= 300 گرم
تخم مرغ= 1 عدد
وانیل= یک چهارم قاشق چایخوری
آرد =450 گرم


طرز تهیه:

شکر، کره ، تخم مرغ و وانیل را با هم مخلوط کنید و بزنید.
بعد آرد را کم کم اضافه کنید و با دست خوب ورز دهید. بعد خمیر را در کیسه نایلونی قرار داده و مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.
برای اینکه خمیر با دو رنگ داشته باشید، 3 قاشق غذا خوری از آرد را کم کرده و 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو اضافه کنید (برای دو رنگ خمیر، مواد را نصف می کنید).
خمیر را کمی ورز دهید. بعد گلوله ای از خمیر را بردارید و با وردنه به قطر 3 میلی متر باز کنید. همینطور خمیر کاکائویی را هم باز کنید و روی خمیر ساده بگذارید (خمیرها را با کارد به صورت مربع ببرید که منظم باشند و خمیر کاکائویی یک سانتیمتر کوچک تر از خمیر ساده باشد) .
بعد خمیر را با دقت رول کنید و یک ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس با چاقوی تیز برش بزنید.
خمیرهای اضافی را هم می توانید به صورت رول های باریک درست کنید و دو رنگ متضاد را کنار هم بگذارید و دو رول هم روی آنها قرار دهید و بعد برش بزنید (باید قبل از برش زدن در یخچال بگذارید).
بعد از برش خمیر، آن را در سینی فر قرار داده و برای مدت 20 دقیقه با حرارت 170 درجه سانتیگراد بپزید ( فر را قبلا باید گرم کنید).
 

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        22:26 - یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
باميه

 

باميه

مواد لازم

 

آرد

200 گرم

آب

300 گرم

تخم مرغ

3عدد

روغن جامد

 يك قاشق سوپخوري

شكر

نيم كيلو

نمك

يك سوم قاشق چايخوري

آب

150 گرم

آبليمو

2 قاشق سوپخوري

گلاب

كمي

طرز تهيه :

آب را جوش آورده، با شعله ملايم آرد را اضافه مي كنيم و مرتب به هم مي زنيم تا خمير تقريباً سفتي به دست آيد. بعد روغن را اضافه كرده و مرتب به هم مي زنيم ( در حدود 3-2 دقيقه )، به طوري كه خمير به صورت يك تكه درآيد. سپس بعد از كمي سرد شدن خمير، تخم مرغ ها را يكي يكي اضافه مي كنيم و خوب خمير را ورز مي دهيم تا خمير نرم و لطيف شود. براي اين كه باميه رنگ زيباتري به خود بگيرد، بهتر است از شربت باميه يك قاشق سوپخوري به خمير باميه اضافه كرده و با خمير مخلوط كنيم. بعد خمير را در قيف با ماسوره كنگره دار متوسط مي ريزيم و سپس در روغن مايع سرخ مي كنيم.

براي سهولت كار بهتر است روغن را كمي داغ كرده، باميه ها را به وسيله دست و يا با قيچي مخصوص آشپزخانه در روغن ريخته، بعد آن را روي حرارت مستقيم قرار دهيم تا باميه ها سرخ شوند. باميه ها را در حين سرخ شدن مرتب به هم مي زنيم تا به هم نچسبند و يك دست سرخ شوند. باميه ها را در همان حال كه داغ مي باشد، به شربت گرم اضافه مي كنيم تا شربت را خوب به خود جذب كنند، در غير اين صورت باميه ها شربت را جذب نخواهند كرد. اگر باميه پس از چند ساعت شربت خود را از دست داد، علت آن رقيق بودن شربت مي باشد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        22:24 - یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
نان کاکائویی

● مواد لازم برای ۱۶ ساندویچ
▪ یک فنجان کره
▪ ۱۷۰ گرم شکلات تخته ای
▪ یک و سه چهارم فنجان شکر
▪ یک قاشق غذاخوری وانیل
▪ چهار عدد تخم مرغ
▪ یک و نیم فنجان آرد سفید
▪ ربع فنجان پودر کاکائو تلخ
▪ ربع قاشق چای خوری نمک
▪ نصف فنجان فندق خرد شده
▪ ربع فنجان گردوی خرد شده
▪ ربع فنجان شکلات سفید
▪ نصف فنجان کرم کاکائو فندقی
▪ یک قاشق غذاخوری شکر
● طرز تهیه
کره و شکلات تخته ای را در یک قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. شکر و وانیل را به آن افزوده و خوب هم بزنید. سپس بگذارید مواد برای مدت پنج دقیقه خنک شود. تخم مرغ ها را یکی- یکی در ظرف شکسته و هم بزنید. سپس آرد، پودر کاکائو و نمک را به آن بیفزایید.
خمیر را به صورت یکسان ته ظرف فر که با درجه ۱۷۶گرم شده، پهن کرده و فندق، گردو، شکلات سفید و شکر را روی آن بپاشید.
سینی را به مدت ۳۵ دقیقه درون فر قرار دهید. اجازه دهید تا ساندویچ به مدت ۳۰دقیقه خنک شود.
سپس خمیر را نصف کرده و کرم کاکائو را روی یکی از آنها بمالید، لایه دیگر را روی آن قرار داده و اجازه دهید تا دسر به مدت دو ساعت یا یک شب در یخچال بماند. سپس آن را برش داده و ۱۶ ساندویچ درست کنید.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:3 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
کلوچه بدون تخم مرغ

مواد لازم


آرد 2 پیمانه
روغن نباتی یا روغن قنادی 1 پیمانه
پودر قند 1 پیمانه
پودر کاسترد نصف پیمانه
بکینگ پودر سه چهارم قاشق چایخوری
جوش شیرین  کمی
اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری


طرز تهیه

 

ابتدا فر را روشن کنيد.آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین و پودر کاسترد را باهم مخلوط و الک کنید،شکر و روغن را با هم اینقدر بزنید تا یک دست شود.حالا مخلوط آردی قبلی را به مخلوط شکر و روغن اضافه کنید،وانیل را اضافه کرده و خوب با خمیر مخلوط کنید.

 

اگر خمیر انسجام خوبی نداشت چند قاشق شیر سرد یا آب به آن اضافه کنید و چند دقیقه در جای خنک قرار دهید.

 

حالا خمیر را به شکل توپ های کوچک در آورید، صاف کنید و در سینی چرب شده با فاصله قرار دهید.

 

در فر گرم 180 درجه سانتیگراد به مدت 10-12 دقیقه بگذارید و مراقب باشید زیاد در فر نماند زیرا خشکمی شود.وقتی از فر در آوردید روی توری فلزی قرار دهید تا خنک شود و روی آن را به دلخواه تزیین کنید.

 

برای نگهداری طولانی در ظرف در دار داخل یخچال یا جای خنک قرار دهید

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:2 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
شیرینی قهوه و بادام

مواد لازم

نسكافه يك قاشق سوپخوري
آبجوش سه قاشق سوپخوري
پودر بادام سه پيمانه
شكر يك پيمانه
سفيده تخم‌مرغ كمي زده شده سه عدد
دانه قهوه به تعداد شيريني‌ها

شیرینی قهوه و بادام

شیرینی قهوه و بادام

طرز تهيه

سيني فر را چرب كرده يا كف آن كاغذ روغني مي‌اندازيم. نسكافه را با آب‌جوش در كاسه بزرگي حل كرده بعد پودر بادام، شكر و سفيده تخم‌مرغ را اضافه كرده و هم مي‌زنيم تا خمير يك‌دست شود، به اندازه يك قاشق چايخوري برداشته، گرد كرده با فاصله در سيني فر مي‌چينيم و روي هر كدام يك دانه قهوه مي‌گذاريم سپس فر را در دماي 180 درجه سانتيگراد به مدت 15 دقيقه مي‌گذاريم تا شيريني بپزد آن‌گاه در همان ديس مي‌گذاريم خنك شود. اين شيريني در ظرف در بسته مي‌تواند به مدت ده روز بماند.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:2 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
پای آناناس

مواد لازم

آرد 150 گرم
تخم‌مرغ سه عدد
نشاسته ذرت يك قاشق غذاخوري
پودر شكر و کره از هر کدام 125 گرم
وانيل 1/4 قاشق چايخوري
آناناس حلقه‌ای سه عدد
پودر نارگیل دو قاشق غذاخوري

پای آناناس

پای آناناس

طرز تهيه

كره نرم شده را همراه پودر شكر بزنيد تا سفيد و پوك شود و بعد وانيل را به آن اضافه كنيد سپس تخم‌مرغ‌ها را يكي‌يكي بيفزاييد و مخلوط كنيد. آرد و نشاسته ذرت و یک قاشق پودر نارگیل را الك كرده و كم‌كم به مخلوط اضافه كنيد. داخل قالب‌هاي پای را كاغذ گذاشته و  قالب را از مواد پُر كنيد و روی آن کمي ‌پودرنارگيل پاشيده سپس حلقه‌هاي آناناس را نصف کرده و روي خمیر بچينيد و در فر با حرارت 180درجه سانتيگراد  به مدت 20 دقيقه بپزيد و بعد از سرد شدن از قالب جدا كرده و روي آن پودرقند بپاشيد.

 نكته:قالب‌هاي پاي یک نفره از قالب‌هاي كيك يزدي كمي بزرگتر است و در لوازم قنادي به فروش مي‌رسد.این پای را مي‌توان در سایز‌های مختلف تهیه کرد.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        23:1 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
شیرینی بدون پخت

مواد لازم

كره بادام‌زميني و پودر قند از هر کدام يك پيمانه
بيسكويت پودرشده يك و نيم پيمانه
كره يا مارگارين نرم‌شده 50 گرم
بادام پرك‌ يا ترافل رنگي براي تزئين به ميزان لازم

شیرینی بدون پخت


طرز تهيه

كره‌ را با پودر قند خوب زده تا كرم شود بعد بيسكويت‌ پودرشده را كم‌كم به آن  اضافه كرده تا حدي كه به دست نچسبد و شكل بگيرد. سپس خمير را قالب زده يا گرد گرد درست كرده و در بادام پرك يا ترافل رنگي غلتانده و سپس میل نمایید.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        22:59 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,        بازديد :              
تهیه درست کردن شیرینی (اسلایدکنجد)

مواد لازم

کره 90 گرم
پوست لیموی رنده شده 1 قاشق چایخوری
شکر 4 قاشق سوپخوری
تخم مرغ 1 عدد
آرد 175 گرم
مغز تخمه کدو حلوایی 2/1 پیمانه
مارمالاد زرد آلو 4/1 پیمانه
کنجد تست شده 2 قاشق سوپخوری
قهوه فوری 1 قاشق چایخوری
آب 1 قاشق سوپخوری

طرز تهیه

ابتدا قهوه فوری را غلیظ نمایید،به این صورت که قهوه فوری را با 1 قاشق آب و 2 قاشق شکر مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شکر خوب ذوب شده و حل شود و سپس مواد که به جوش آمد از زمان جوش حدود 5 دقیقه صبر می کنیم تا خوب بجوشد و غلیظ شود. حالا برای استفاده در این شیرینی آماده است.

فر را با حرارت 190 درجه سانتیگراد گرم کنید. (فر از پایین روشن شود) قالب چهارگوش را چرب کرده کنار بگذارید. کره، پوست لیمو، تخم مرغ و 2 قاشق شکر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آرد را آرام آرام داخل مواد ریخته و خوب مخلوط کنید تا خمیری لطیف به دست آید. حالا خمیر را کف قالب پهن کنید مارمالاد زرد آلو را روی خمیر بمالید و سپس مغز تخمه کدو حلوایی و کنجد و قهوه فوری که غلیظ می باشد را روی مارمالاد پهن کنید. قالب را داخل فر با همان دمای 190 درجه سانتیگراد قرار داده و به مدت 20 دقیقه صبر می کنیم تا اسلایس پخته شود. سپس قالب را از فر درآورده بعد از خنک شدن سینی اسلایس را برش زده و سپس از قالب جدا می کنیم و در ظرف می چینیم.

     نويسنده : علی اکبر****        دسته : <-PostCategory->        22:56 - سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:اشپذی,        بازديد :              

لينک دوستان
قالب سبز

sargarmi

موزیک-سرگرمی و کشتی کج

تبسم

دل نوشته های یک دختر تنها

بزرگترین پایگاه تفریحی و ی ایرانی

هرچی تو دوست داری

سایت تخصصی برق وروستای راوه

SEVEN FILME

نرم افزار های توپ اندروید

عاشقانه ها

دانلود كده آچار فرانسه

جوک بد !!!

.::جم دانلود::.

رزمی(کانگ فو توا)

ردیاب خودرو


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ برتر(20وبلاگ) و آدرس 20veblog.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






لينک هاي روزانه

امكانات وبلاگ

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 265
بازدید کل : 155564
تعداد مطالب : 256
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

--> ابزار وبلاگنویسی